Τετάρτη 27 Μαΐου 2009

Προγράμματα περιβαλλοντικής αγωγής στο σχολείο μας


ΠΛΟΥΣΙΟΣ Ο ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ

Περιβαλλοντικές δράσεις
στο σχολείο μας *

Διατηρώντας τη παράδοση των τελευταίων ετών στην υλοποίηση προγραμμάτων αιχμής στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου Αρμενίου, σε εκδήλωση που έγινε παρουσία του διευθυντή του σχολείου κ. Αριστ. Κωτούλα και του συλλόγου καθηγητών, παρουσίασαν τις εργασίες που πραγματοποίησαν στη διάρκεια της φετινής χρονιάς..

Το ένα πρόγραμμα με τίτλο «Η ανασύσταση της λίμνης Κάρλας», το οποίο συντόνισαν οι καθηγητές κ.κ. Παν. Βογιατζής και Κλεοπάτρα Μασούρα, έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές του Λυκείου που συμμετείχαν να ενημερωθούν για την ιστορία της λίμνης από τον ενενηντάχρονο ψαρά κ. Αντώνη Θεοχαρόπουλο και για τη πορεία των έργων αποκατάστασης του υγρότοπου από τον τεχνολόγο μηχανικό της Ειδικής Υπηρεσίας του ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γεωρ. Καβούρη. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε και έκθεση με παλαιές και νέες φωτογραφίες του υγροτόπου.

* Το άλλο πρόγραμμα με τίτλο «Οικολογική κρίση και Θεολογία», το οποίο συντόνισαν οι καθηγητές κ.κ. Δημ. Πέγκας και Χάρης Ανδρεόπουλος, υλοποιήθηκε από μαθητές του Γυμνασίου και αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου (http://gym-armen.lar.sch.gr/, σε μορφή power point), αναδεικνύοντας την προσέγγιση της ορθόδοξης θεολογίας, βάσει της οποίας το οικολογικό πρόβλημα δεν είναι «τεχνικό», αλλά πνευματικό, καθώς είναι απότοκο της ανθρωπολογικής κρίσης.
* Δημοσίευση στην "Eλευθερία", 8.6.2009, σελ. 22

Σάββατο 9 Μαΐου 2009

Δημοσιογραφία: Σπουδές και προπτικές



ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
«ΑΓΩΓΗ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ» ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
Οι σπουδές και οι προοπτικές για

το δημοσιογραφικό επάγγελμα

* Ομιλητής ο δημοσιογράφος της «Ε» κ. Δημ. Χατζηευθυμίου

Για τις σπουδές που απαιτούνται για την άσκηση του δημοσιογραφικού επαγγέλματος και για τις προοπτικές που διανοίγονται στο χώρο των μέσων μαζικής ενημέρωσης (ΜΜΕ), ενημερώθηκαν οι μαθητές του Γυμνασίου Αρμενίου σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος «Αγωγής Σταδιοδρομίας», με ομιλητή τον δημοσιογράφο, αρχισυντάκτη της «Ελευθερίας» κ. Δημήτρη Χατζηευθυμίου.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για το θεσμικό πλαίσιο της άσκησης του δημοσιογραφικού επαγγέλματος, τις προϋποθέσεις ασκήσεώς του, καθώς, επίσης, και τον σημαντικό ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα Μ.Μ.Ε., τόσο ως στοιχεία της δημοκρατικής λειτουργίας της κοινωνίας για το αγαθό της ενημέρωσης που προσφέρουν και του ελέγχου που ασκούν στα όργανα διακυβέρνησης, όσο και ως φορείς – τα ίδια – της λεγόμενης 4ης εξουσίας.

Τον κ. Χατζηευθυμίου καλωσόρισε και παρουσίασε στους μαθητές ο διευθυντής του σχολείου κ. Αριστ. Κωτούλας, ευχαριστώντας τόσο αυτόν, όσο και το Μορφωτικό Ιδρυμα της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Θεσσαλίας (ΕΣΗΕΘ) για την ανταπόκριση, και κατά τη φετινή χρονιά, στην πρόσκληση συνεργασίας που τους απηύθυνε το σχολείο για την υλοποίηση της συγκεκριμένης εκπαιδευτικής δράσης.

* Ευρύτερος σκοπός του προγράμματος, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης ν. Λάρισας και υλοποιείται από τους καθηγητές του σχολείου κ.κ. Χάρη Ανδρεόπουλο και Μαρία Τασούλα, είναι να κατανοήσουν και συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τον κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζει η δημοσιογραφία ως επάγγελμα, αλλά και ως λειτούργημα στην υπηρεσία της ενημέρωσης του πολίτη.


Τρίτη 5 Μαΐου 2009

Eκθεση εργασιών τεχνολογίας 2009


Tις εργασίες τους στο μάθημα της Τεχνολογίας παρουσίασαν σε έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Γυμνασίου Αρμενίου, αναδεικνύοντας τα ταλέντα τους στις κατασκευές, ως μικροί μηχανικοί..

Το μάθημα δεν ανήκει στα «παραδοσιακά» μαθήματα αλλά αποτελεί ένα αντικείμενο στο οποίο αποκρυσταλλώνεται μια νέα εκπαιδευτική φιλοσοφία και στοχεύει στη καλλιέργεια πρακτικών ικανοτήτων που αναπτύσσονται κατά το στάδιο κατασκευής των διαφόρων αντικειμένων από τον μαθητή. Ετσι οι μαθητές του σχολείου με την καθοδήγηση του καθηγητή τους, μηχ/γου μηχανικού και θεολόγου, κ. Χάρη Ανδρεόπουλου, αξιοποιώντας τα πολυσύνθετα ταλέντα τους και εξωτερικεύοντας ο καθένας το μεράκι του πραγματοποίησαν εντυπωσιακές κατασκευές ομοιωμάτων ιερών ναών, μοναστηριών, αυτοκινήτων, αεροπλάνων, τρένων, κατοικιών - πολυκατοικιών, γεφυρών, κλπ.

Παράλληλα οι μαθητές μέσω της εργασίας αλλά και της θεωρητικής διδασκαλίας απέκτησαν εμπειρία και γνώσεις στη μεθοδολογία επίλυσης τεχνολογικών προβλημάτων. Και επειδή οι τεχνολογικές γνώσεις αυτές σχετίζονται άμεσα με την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών και του διαδικτύου, δημιούργησαν από πέρυσι, με τη βοήθεια του καθηγητή τους, ιστολόγιο (http://gym-armen.blogspot.com/ ), τόσο για την παρουσίαση των εργασιών τους, όσο και ευρύτερα των δραστηριοτήτων του σχολείου τους.